Uitgangspunt co-creatie medewerkersbeleving

Wanneer medewerkers zich gelukkig en trots voelen om voor je organisatie te werken, dan vinden klanten het prettig om met je organisatie te werken en ervaren zij een hoge klantbeleving. Als dit het uitgangspunt is in je organisatie, dan betrek je vanuit die mindset je medewerkers bij het creëren van hun eigen en elkaars werkgeluk.


Waarom co-creatie?

Klanten vragen steeds meer snelheid en direct antwoord op hun vragen. Medewerkers hebben ruimte nodig om snel, flexibel en autonoom de beste dienstverlening aan hun klanten te geven. Dit vraagt om werkkaders die goed zijn voor de klant, de organisatie en de medewerkers. In co-creatie met je medewerkers vind je als organisatie het draagvlak en de werkwijze die de medewerkerbeleving en het medewerkergeluk het best stimuleert. Met als resultaat een betere klantbeleving.


Hoe co-creëer je de Employee Experience?

De Co-creatie Employee Experience van Gamechanger is een soort Hackathon die medewerkers vanuit hun passie laat werken aan concrete oplossingen voor hun organisatie en klanten. Via de Lean Startup methode werken medewerkers van verschillende afdelingen op een agile manier samen aan oplossingen die het business model van het bedrijf vernieuwen. Door hun passie ontstaat tijdens deze experience een diepe verbondenheid met de organisatie. Van daaruit omarmen zij de innovatie en brengen zij de organisatie vooruit. De video hieronder geeft een impressie.

Marieke en ik hebben intensief samengewerkt om de medewerkerbeleving binnen ons bedrijf vorm te geven en te implementeren. Ik ervaar haar als kundig, energiek, zeer gedreven en inspirerend waarbij ze resultaatgericht werkt.
— Marion Brown, Head Human Resources Transavia

co-creatie employee experience in de praktijk

Tijdens deze Co-creatie Employee Experience is de Lean Startup methode ingezet om tijdens een Hackathon van 2 dagen met nieuwe oplossingen te komen voor en door medewerkers. Er werden ondermeer nieuwe concepten uitgewerkt voor: onboarding, werkdruk verminderen, een innovatieplein, crewplanning, en tablets aan boord. Een aantal concepten zijn door het MT geadopteerd en in de organisatie gerealiseerd.

Het businessmodel van medewerkerbeleving

Deze mindmap geeft een aantal denkrichtingen aan over medewerkingbeleving als businessmodel, ontstaan tijdens de Leergang Rendement van Geluk aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

 
 

Employee en Customer Experience Assessment

Een zelf-assessment tool dat organisaties helpt de medewerker- en klantbeleving te ontwikkelen en implementeren.

 
Zelf assessment medewerkerbeleving en klantbeleving.jpeg
 

Vraag de Employee en Customer Experience Assessment aan.

 
Naam *
Naam
Gamechanger Nieuwsbrief
Wij houden je graag op de hoogte inzake nieuwe co-creatie tools en producten. Interesse? Zet een vinkje.