Wat

Als je start vanuit het geloof dat, als medewerkers zich gelukkig en trots voelen om voor je organisatie te werken, dan zullen je klanten dat ook zo ervaren. Vanuit die mindset ga je medewerkers op een andere manier betrekken bij het creëren van hun eigen en elkaars werkgeluk.


Waarom

Klanten vragen steeds meer snelheid en direct antwoord op hun vragen. Met de toenemende flexibiliteit die aan organisaties wordt gevraagd, geeft Marieke Schoenmaker met de film hieronder, een impressie hoe medewerkers van verschillende afdelingen op een agile manier samenwerken aan oplossingen om het business model van hun bedrijf te vernieuwen.


Hoe

De Co-creatie Employee Experience middels Lean Startup is een soort Hackathon die én zorgt voor concrete oplossingen én medewerkers vanuit hun passie laat werken, waardoor zij een diepe verbinding met hun organisatie gaan voelen. Van daaruit omarmen zij innovatie en brengen zij de organisatie vooruit.

Marieke en ik hebben intensief samengewerkt om de medewerkerbeleving binnen ons bedrijf vorm te geven en te implementeren. Ik ervaar haar als kundig, energiek, zeer gedreven en inspirerend waarbij ze resultaatgericht werkt.
— Marion Brown, Head Human Resources Transavia

co-creatie employee experience in de praktijk

De co-creatie Employee Experience was een soort hackathon waar we lean startup hebben gebruikt om met nieuwe oplossingen te komen voor medewerkers. Concepten voor onader andere: Onboarding, Werkdruk verminderen, Innovatieplein, Crewplanning, Tablets aan boord.

mindmap medewerkerbeleving als business model

Zelf assessment medewerkerbeleving en klantbeleving.jpeg